Storebrand skremmer reisende – advarer mot blindpassasjerer

Nå kan reisende på Oslo lufthavn se Storebrands «skrekkseng»
VIL IKKE HA VEGGEDYR: – Denne utstillingen er litt skremmende, men svært informativ, sier markedsdirektør i Storebrand, Camilla Haveland. | Foto: Storebrand/Kristian S. Moen
VIL IKKE HA VEGGEDYR: – Denne utstillingen er litt skremmende, men svært informativ, sier markedsdirektør i Storebrand, Camilla Haveland. | Foto: Storebrand/Kristian S. Moen

De siste to somrene har Storebrand tilbudt hjemreisende turister på Oslo lufthavn en sjekk for veggedyr. Spesialtrente hunder har inspisert bagasjen, og ved funn har Storebrand spandert gratis nedfrysing av den infiserte bagasjen.

Nå gjentar forsikringskjempen stuntet, samtidig som de tar det ett steg videre ved å lansere «skrekksengen» – en seng der man kan se levende veggedyr gjennom et pleksiglass. 

TIL ADVARSEL: Den skrekkelige sengen står i avgangsområdet på Oslo lufthavn. | Foto: Storebrand
TIL ADVARSEL: Den skrekkelige sengen står i avgangsområdet på Oslo lufthavn. | Foto: Storebrand

På en skjerm kan man også tydelig se krypene bevege seg.

– Denne utstillingen er litt skremmende, men svært informativ. Den viser reisende hva de skal se etter når de sjekker inn på overnattingsstedet og hvilke forhåndsregler man bør ta for å redusere risikoen for å få med blindpassasjerene hjem i bagasjen, sier markedsdirektør i Storebrand, Camilla Haveland, i en pressemelding.

Storebrand har i samarbeid med reklamebyrået Per Høj videreutviklet veggedyrkampanjen, som i fjor vant PR-prisen European Excellence Awards.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

KAN BLI DYRT: Klarna har fått streng beskjed av Forbrukertilsynet om å legge om sin praksis. | Foto: Klarna

Klarna risikerer tvangsmulkt

Les også