Storebrand skremmer reisende – advarer mot blindpassasjerer
De siste to somrene har Storebrand tilbudt hjemreisende turister på Oslo lufthavn en sjekk for veggedyr. Spesialtrente hunder har inspisert bagasjen, og ved funn har Storebrand spandert gratis nedfrysing av den infiserte bagasjen.
Nå gjentar forsikringskjempen stuntet, samtidig som de tar det ett steg videre ved å lansere «skrekksengen» – en seng der man kan se levende veggedyr gjennom et pleksiglass.
På en skjerm kan man også tydelig se krypene bevege seg.
– Denne utstillingen er litt skremmende, men svært informativ. Den viser reisende hva de skal se etter når de sjekker inn på overnattingsstedet og hvilke forhåndsregler man bør ta for å redusere risikoen for å få med blindpassasjerene hjem i bagasjen, sier markedsdirektør i Storebrand, Camilla Haveland, i en pressemelding.
Storebrand har i samarbeid med reklamebyrået Per Høj videreutviklet veggedyrkampanjen, som i fjor vant PR-prisen European Excellence Awards.