Toyota løfter Gjensidige til toppen for nybil-forsikring

Gjensidige kan igjen kåres til forsikringsselskapet med størst markedsandel i nybil-markedet. Kampen om andreplassen ble avgjort på målstreken.
GODT FART MED TOYOTA: I et ellers svakt nybilmarked, var Toyota det mest populære personbilmerket i desember med en markedsandel på 15,3 prosent. På årsbasis oppnådde Toyota en samlet markedsandel på 13,8 prosent, noe som er den høyeste siden 2010. Gjensidige har et samarbeid med Toyota i Norge. | Foto: Daniel Hovdahl
GODT FART MED TOYOTA: I et ellers svakt nybilmarked, var Toyota det mest populære personbilmerket i desember med en markedsandel på 15,3 prosent. På årsbasis oppnådde Toyota en samlet markedsandel på 13,8 prosent, noe som er den høyeste siden 2010. Gjensidige har et samarbeid med Toyota i Norge. | Foto: Daniel Hovdahl

Gjensidige ble Norges største leverandør av forsikringer for nye biler i 2023. Selskapet tok en markedsandel på 24,6 prosent, skriver BilBransje24

På plassen bak Gjensidige, finner vi If. Selskapet endte på en markedsandel på 17,3 prosent. Dette var 0,3 prosentpoeng foran Enter, som hadde nok et meget godt år med Tesla-samarbeid. 

Videre på listen kom Tryg (10,1 prosent), Fremtind (7,6 prosent) og Volvia (4,5 prosent). 

Det nevnes også at det var en nedgang på hele 27 prosent i nybilsalget i fjor, som endte i underkant av 127.000 nybilregistreringer. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også