Gjensidige fortsetter markedsveksten på bilforsikring
Gjensidige hadde en markedsandel på 23,6 prosent på nybilforsikringer i Norge i september måned. Det viser statistikk fra Trafikkforsikringsforeningen.
Nybilsalget i Norge var 29 prosent lavere i september måned enn samme periode i fjor. De største bilmerkene var Tesla, Toyota og Skoda (Møller).
Gjensidiges avtale med Toyota hjelper god i salget, men selskapet fikk også 27 prosent av forsikringene på nye Møller-distribuerte biler, skriver Bilbransje24.
If forsikring ble nest størst med 18,5 prosent av nybilforsikringene. Deretter kom Enter (Tryg) med 17,9 prosent og Tryg med 9,0 prosent.
Hittil i år har Gjensidige en markedsandel på 23,7 prosent, Enter 18,9 prosent og If 16,7 prosent. Tryg har 10,2 prosent og Fremtind 7,5 prosent.
For brukte biler ble Gjensidige også størst med 27,2 prosent, If fikk 21,0 prosent og Fremtind med 14,6 prosent.