Tryg vil gi rabatt til miljøbevisste kunder

Inngår samarbeid med stiftelsen Miljøfyrtårn.
Arkivbilde. Tryg vil hjelpe småbedrifter med å bli mer miljøbevisste - og belønne dem med rabatt når de oppnår sertifisering. | Foto: Philip Davali
Arkivbilde. Tryg vil hjelpe småbedrifter med å bli mer miljøbevisste - og belønne dem med rabatt når de oppnår sertifisering. | Foto: Philip Davali

Tryg Forsikring har inngått et samarbeid med stiftelsen miljøfyrtårn med formål å få flere av kundene til å bli miljøbevisste. 

– Vi vil gi våre kunder verktøy og kompetanse de kan bruke i sitt arbeid med bærekraft, sier kommunikasjonssjef Ole Irgens i Tryg i en pressemelding.

Ifølge en undersøkelse de to samarbeidspartnerne har gjennomført har selskaper som er Miljøfyrtårnsertifiserte lavere risiko for skader og ulykker, og er mer opptatt av hvilken påvirkning de har på miljøet. Undersøkelsen tyder ifølge Tryg også på at disse virksomhetene driver mer lønnsomt enn andre. 

– Slike selskap er det interessant for oss å ha som kunder, sier Irgens.

Samarbeidet går ut på at små virksomheter skal få hjelp og veiledning til å bli sertifiserte miljøfyrtårn. Når de blir sertifisert vil de få rabatt på forsikringsprodukter. 

Det er første gang stiftelsen Miljøfyrtårn inngår et slikt samarbeid. 

– Dette er unikt, og en helt ny måte å samarbeide på for oss i Stiftelsen Miljøfyrtårn. Vi ser at miljøsertifiserte bedrifter jobber aktivt med bærekraft og oppnår gode resultater. At samarbeidspartnere nå også belønner dem med gode betingelser , synes vi er spennende, sier Ann Kristin Ytreberg, administrerende direktør i Stiftelsen Miljøfyrtårn.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også