Gjensidige gjorde rykk i andel bilforsikringer i juli
Antallet nyregistrerte biler i Norge i juli måned var 7500. Det er en økning på fire prosent fra samme måned i fjor, men som vanlig en måned med lavere aktivitet enn ellers i året.
Gjensidige fikk en markedsandel på 27,0 prosent av bilforsikringer solgt i juli måned, godt hjulpet av avtaler med Møller Gruppen og Toyota, som var de mest solgte bilmerkene, skriver Bilbransje24.
If Forsikring og Enter (Tryg) fikk henholdsvis 16,8 og 16,4 prosent av salget i juli. Slår man sammen andelene til Tryg og Enter og Volvia og If fikk disse henholdsvis 27,2 og 22,1 prosent av salget.
Hittil i år
Gjensidige er merkevaren som har ledet an i markedet hittil i år. Etter juli måned har Gjensidige en markedsandel på 23,6 prosent, foran Enter med 19,7 prosent. If Forsikring ligger på tredjeplass med 16,1 prosent.
Slår man sammen andelene til Tryg og Enter får de en samlet markedsandel hittil i år på 30,2 prosent, mens Volvia og If samlet har 20,5 prosent.
Bruktbil
Gjensidige ledet også an i antallet bruktbilforsikringer solgt i juli måned med en markedsandel på 27,9 prosent. If Forsikring kom på andreplass med 20,0 prosent og Fremtind fikk 14,7 prosent.