Hensikten med samarbeidet mellom Vipps og Modish er å forenkle betalings- og lojalitetsløsninger til små og mellomstore bedrifter, skriver selskapene i en pressemelding.
– Vi har allerede gode samarbeid med lojalitetsplattformer for de største selskapene og kjedene. Med Modish på laget har vi også en lojalitetsplattform som er tilpasset frittstående butikker og kjeder som har opptil 30 butikker, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps.
I praksis vil butikker som har Vipps, bruke Modish for å samle og strukturere kundedata. Plattformen kan også brukes til kundekommunikasjon i ulike kanaler.
– Kombinert med Vipps sine over 4,5 millioner brukere, gir dette fantastiske muligheter til å forenkle innmelding, kommunikasjon og betaling for sluttbrukeren, sier daglig leder Trond Viggo Larsen i Modish.
Plattformen vil først bli tilgjengelig for norske kunder, før de vil utvide til Vipps i Norden, går det fram av pressemeldingen.
Norske Modish er også partner med Shopify, Microsoft, Google og Meta. Selskapet har over hundre kunder, som bruker plattformen til fordelsprogram, kundeklubb, kundedialog og datadrevet annonsering.
Artikkelen ble først publisert hos vårt søstermedie HandelsWatch.