Vipps tester annonser i appen for å bøte på underskuddet

Vipps har satt i gang et prøveprosjekt med å vise annonser i appen sin.
Foto: Lise Åserud / NTB
Foto: Lise Åserud / NTB

Vipps har satt i gang et prosjekt med annonser i appen sin for å bøte på selskapets underskudd, det skriver Shifter. Vipps-appen har i dag rundt 139.000 bedriftskunder og 4,3 millioner sluttbrukere. 

– Det finnes ikke mange kanaler der du treffer mer enn én million nordmenn hver eneste dag, sier kommunikasjonssjef Caroline Lunde til Shifter.

Vipps har hatt et underskudd på 702 millioner kroner etter at selskapet ble skilt ut fra DNB. Danske Mobilepay, som nylig fusjonerte med Vipps, har hatt et underskudd på 1065 millioner danske kroner fra 2017 til i dag.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også