DNBs problemer med Vipps og nettbank er rettet

DNBs tekniske problemer med Vipps og betaling i nettbank og med mobil ble løst like før klokken 16 fredag ettermiddag.
Foto: Lise Åserud / NTB
Foto: Lise Åserud / NTB
NTB

– Problemene startet i formiddag, men ble nettopp løst. Dermed fungerer betalinger med Vipps, mobil og nettbank igjen, opplyser kommunikasjonsrådgiver Lukas Loeb i DNB til NTB.

Loeb fortalte til Aftenposten litt tidligere at problemene skyldtes en feil i regningsbetalingssystemet til underleverandøren Tietoevry. 

– Vi opplever problemer med regningsbetalingssystemet til vår underleverandør Tietoevry. Tietoevry har lokalisert feilen og feilretting er igangsatt, skrev Loeb i en melding til avisen.

Problemene rammet betalinger med Vipps, via mobil og nettbank.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også

FORTSATT MED: Øyvind Thomassen er fortsatt med som leder i Sbanken etter DNB-fusjon | Foto: Sbanken

Dette gjør Sbanken-sjefene i dag

For abonnenter