Stor økning i folk som ber om betalingsutsettelse hos Lånekassen: – Samlet tegner dette et bilde av at flere har betalingsproblemer

Lånekassen opplever at flere kunder ber om betalingsutsettelse. 
Administrerende direktør i Lånekassen, Kjetil Moen. | Foto: Lånekassen / PR
Administrerende direktør i Lånekassen, Kjetil Moen. | Foto: Lånekassen / PR

I første kvartal 2023 søkte 146.000 kunder hos Lånekassen om minst én betalingsutsettelse, mens før koronapandemien var det i snitt 121.000 kunder i løpet av hele året som søkte om det. Samtidig som flere ber om betalingsutsettelse, øker også antall purringer og regninger som går til inkasso, det skriver Lånekassen i et innlegg på sine hjemmesider.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også