Forbrukerrådet om BankID-problemer: – Å ikke møte kundens behov er dårlig bankhåndverk

Ifølge en ny undersøkelse er det 9 prosent av den norske befolkningen som ikke bruker BankID. Direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket, mener banker bør gjøre mer for at kundene skal få tilgang.
Direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket. | Foto: Forbrukerrådet / PR
Direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket. | Foto: Forbrukerrådet / PR

Nylig har skuespiller Johannes Joner vært ute i media og fortalt om problemene med å få BankID til sin svigermor som er for skrøpelig til å komme til banken. Det har skapt utfordringer både for å få banktjenester og offentlige tjenester som krever BankID. Direktør i Forbrukerrådet, Inger Lise Blyverket, mener at den saken og andre lignende saker er dårlig bankhåndverk fra bankenes side.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også