Storebrand-analytiker bak nytt bærekraftsnettverk for unge
Bærekraftsanalytiker i Storebrand, Martin Boger, har sammen med Julie Elisabeth Smith-Syvertsen i Deloitte og Sarah Haugvad Andresen i advokatfirmaet Arntzen de Besche tatt initiativ til et nytt profesjonelt nettverk for unge som jobber med bærekraft.
Nettverket er for dem som er under 36 år og jobber med bærekraft i næringslivet, offentlig sektor eller frivillige verv.
– Det finnes flere nettverk for unge som jobber innenfor eksempelvis eiendom, finans, teknologi og shipping. Men vi ser at det har manglet et nettverk hvor unge kan diskutere det som fremover vil ha vesentlig innvirkning på alle bransjer, nemlig bærekraft. Hensikten med dette nettverket er nettopp å bidra til å lukke dette gapet, sier Boger i et innlegg på Linkedin.
De tre initiativtakerne utgjør for tiden også ledelsen i nettverket. Målet er å holde kvartalsvise treff i Oslo, hvor de inviterer foredragsholdere på bærekraftområdet.