Hovedtillitsvalgt mener If har ivaretatt de ansatte under korona
![Foto: Thomas Brun / NTB scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12372224.ece/ALTERNATES/schema-16_9/NTB%2520hjemmekontoret.jpg)
– Det handler om omtanke og tilrettelegging for de ansatte fra ledelsens side fra 12. mars og frem til nå. Det har vært en krevende tid for alle, da gir det trygghet å vite at ledelsen er opptatt av de ansatte. Vi opplever at vi har en ledelse som bryr seg om ansattes ve og vel i en veldig spesiell situasjon, sier Brotnov til Finansfokus.
Han er hovedtillitsvalgt for 1024 medlemmer i Finansforbundet i den norske avdelingen av nordiske If med totalt 7500 ansatte. 1650 av dem er i Norge.
Brotnov sier til Finansfokus at If har truffet godt med intern kommunikasjon og at han mener selskapet vil tjene på hvordan de har løst krisen.
– Det er konkurranse om gode folk i forsikringsbransjen, og dette er med og skaper lojalitet. Arbeidet vi gjør er målbart i form av kundetilfredshet og salg. De fleste målbare parametere har pekt oppover i denne vanskelige tiden, sier han til Finansfokus.
Harald Hollerud er leder for Ifs krisegruppe i Norge og sier til Finansfokus at han setter pris på responsen fra de ansatte.
– If skal være en trygg arbeidsgiver. Og vi håper vi får igjen for det. Vi skal være en bedrift med omsorg for kundene, da må vi starte med våre egne medarbeidere. Fornøyde medarbeidere og fornøyde kunder henger nøye sammen, sier Hollerud til Finansfokus.
De ansatte ønsker seg tilbake, men hos Codan er kun 30 av 200 ansatte på kontoret
Mener bruken av hjemmekontor i finans er en sikkerhetsrisiko