Ny drakt for Storebrand

Lanserer et nytt visuelt uttrykk ved hjelp fra Knowit Experience. 
Foto: Storebrand
Foto: Storebrand

Ifølge Kreativt Forum, er det Knowit som nå har utforsket nye visuelle konsepter for konsernet. Resultatet er en ny drakt og visuelt uttrykk. 

De skriver at resultatet samtidig som identiteten er gjenkjennelig, så ivaretar Storebrands etablerte merkekapital. Resultatet er et konsept som spiller på Storebrands logosymbol, «lenken», og hvordan den symboliserer at Storebrand lenker nåtid og fremtid sammen. Konseptet går igjen i form av dynamiske og varierte ovaler og sirkler som designelementer i Storebrands nye og tidsriktige visuelle verktøykasse.

Charlotte Hillestad, som er leder merkevare og kundeopplevelse i Storebrand Livsforsikring, sier at den nye utformingen er en del av deres strategi for å bli mer moderne, samtidig som at de ikke mister identiteten til den kjente merkevaren. 

– Vi ønsket å fornye Storebrands visuelle profil i tråd med vår merkevarestrategi, og vise frem en mer moderne og fremtidsrettet merkevare for et veletablert og solid selskap med lang historie. Knowit var et naturlig valg for jobben, sier Hillestad. 

– Kombinasjonen av en ny og frisk fargepalett, en modernisert logo og skreddersydd typografi viser frem Storebrands merkevareidentitet på en måte vi er svært fornøyd med og håper kundene våre setter pris på.

Knowit har samarbeidet med Storebrand siden 2013, og har tatt en stor del av utformingen av merkevaren siden. 


Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også