Barcode Rating: Forsikringsselskap topper årets liste
![GOD RATING: Leder for forsikringsvirksomheten, Kathrine G. Aamoth, og konsernsjef Helge Dalen i JBF, er glade for at kundene anerkjenner arbeidet de ansatte i JBF gjør hver dag. | Foto: JBF](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/15766728/nmm938/ALTERNATES/schema-16_9/JBF_HelgeDalen_KathrineAamoth.jpg)
Barcode Rating er en parallell-måling til Norsk kundebarometer (NKB), og tilbys bedrifter som av ulike årsaker ikke er aktuelle for å bli inkludert; fordi de eksempelvis ikke er store nok, befinner seg i bransjer som ikke inkludert i den offisielle undersøkelsen, eller at det dreier seg om bedriftskunder, ettersom Norsk Kundebarometer bare er på forbrukermarkedet.
Høy tilfredshetsscore
Målingen, som utføres av analyse- og rådgivningsselskapet Barcode Intelligence, er identisk med NKB-målingen, og viser både rangeringen til målte bedrifter i Norsk Kundebarometer og andre bedrifter som ønsker å bli målt.
Med en tilfredshetsscore på 87,5 topper JBF Barcode Rating-listen over Norges mest fornøyde kunder, foran Vinmonopolet og Flytoget. Og på fjerdeplass ligger Sbanken.
– Det er fantastisk at vi har Norges mest fornøyde kunder, uavhengig av bransje. Vårt mål er å alltid være verdifullt til stede for våre kunder. Vi er utrolig takknemlig for at undersøkelsen bekrefter at vi leverer på dette, sier Helge Dalen, konsernsjef i JBF.
Glad for anerkjennelse
Han får støtte fra Kathrine G. Aamoth, som leder forsikringsvirksomheten i JBF.
– En tilfredshetsscore på 87,5 og en lojalitetsscore på 95,7 er eksepsjonelt gode resultater. Vi er veldig glade for at våre kunder anerkjenner arbeidet våre ansatte gjør hver dag, sier Aamoth.
Relaterte artikler
Tross DNB-turbulens topper Sbanken kundetilfredskåring
For abonnenter