Milliardomsetning for norsk fintech-selskap

Norske Diggecard solgte i fjor digitale gavekort for en milliard norske kroner. 
Olav Balandin, CEO i Diggecard. | Foto: Diggecard
Olav Balandin, CEO i Diggecard. | Foto: Diggecard

I en fersk rapport fra Ontogenygroup, laget på oppdrag av Finansforbundet, kom det frem at den norske fintech-næringen sliter. Men dette gjelder ikke alle fintech-selskapene. Selskapet Diggecard, som ble startet i Bergen i 2014, selger digitale gavekort og kunne i fjor rapportere om en omsetning på nærmere en milliard og et lite overskudd, skriver Finansfokus.

– Gavekort var fremdeles ganske umodent i 2014. De kom på papir og plastikk. I begynnelsen hjalp vi butikker med digitale gavekort. I 2017 endret vi og satset kun på B2B, der vi leverte kortløsninger til bedrifter, sier Olav Balandin, CEO og en av grunnleggerne av Diggecard til Finansfokus. 

Selskapet er også på plass i London, Kiev, Bulgaria og Pakistan. I tillegg har de et lite salgskontor i Oslo. Og ifølge Balandin har de inngått en rekke avtaler som sikrer videre vekst. 

Diggecard, som nå har 38 ansatte, skal vokse ytterligere og trenger flere ansatte.

– Vi trenger flere gode folk innen compliance, salg og teknisk support. Drømmekandidaten har jobbet med paytech fra før. Har du jobbet for Klarna er du veldig aktuell, sier Olav Balandin, gründer og CEO, til Finansfokus. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også