Norsk betalingsløsning satser i Europa

– Betalingsmarkedet endres så raskt og radikalt at det er vanskelig for de store aktørene å omstille seg i samme tempo, uttaler styreleder Per Kristian Nauste i en pressemelding.
– Det finnes mengder av små selskaper som prøver, men Tidypos er med sin integrasjon hos softwareleverandører den perfekte kandidat til å lykkes i å bli en stor, internasjonal utfordrer i dette markedet. Inntektene våre kommer når Europa åpner opp, og befolkningen begynner å bruke penger utendørs igjen, i en normalisert hverdag, legger han til.
Selskapet investert 35 millioner kroner til utvikling og digital markedsføring i løpet av pandemien, ifølge pressemeldingen. Selskapet har også gått fra tre til 16 ansatte i samme periode.
Den digitale betalingsløsningen Tidypay er utviklet i forskningsmiljøet i Horten.
– Tidypay er den første betalingsterminalen i markedet med integrert kassebetaling og bokføringsfunksjon i ett og samme produkt, skriver selskapet i meldingen.
Betalingsteknologien ble lansert i januar i fjor og er nå godkjent for bruk i 32 land.
– Tidypay har allerede avtaler med kunder i Norge, Sverige, UK, Sveits, Frankrike og Spania, sier Morgan Sellèn, som er ansatt som ny administrerende direktør i Tidypos.
Selskapet mener løsningen er «skreddersydd» for SMB-markedet fordi den gir kundene pengene på konto med det samme ved kort- og kredittbetaling, samtidig som fakturering og regnskapsføring skjer automatisk.
– Veksten fremover kommer hovedsakelig til å komme via integrering i partnernes kundesystemer. Selskapets inntekter kommer fra en liten andel av hver enkelt betaling som gjennomføres av sluttkundene, uttaler Sellèn i meldingen.
Lunar Bank satser videre i Norge
Få fintech-selskaper vokser seg store
Vil lansere AI-selskapet Strise internasjonalt
Visesentralbanksjefen: – Digitale sentralbankpenger vil være en konkurrent til dagens kontopenger
Nordea ble hengende etter konkurrentene og måtte satse på ny arbeidsmetodikk