DNB lover kompensasjon til fondskunder på flyttefot

DNB lover å rydde opp etter flyttekaoset i Sbanken.
LOVER OPPRYDNING: Konserndirektør formuesforvaltning i DNB, Håkon Hansen. | Foto: Stig B. Fiksdal/DNB
LOVER OPPRYDNING: Konserndirektør formuesforvaltning i DNB, Håkon Hansen. | Foto: Stig B. Fiksdal/DNB

Dagens Næringsliv har den siste tiden skrevet om problemene fondskunder har opplevd i på vei ut av Sbanken. Mange fondssparere har blant annet måttet vente lengre enn maksgrensen på ti virkedager etter å ha meldt flytting til ny bank. Flere har mistet tilgangen til fondene og har ikke hatt mulighet til å kjøpe eller selge i fond i perioden. Noen er også blitt solgt ut av markedet, og kan ha gått glipp av store summer i avkastning. 

Nå lover DNB å rydde opp i saker der bankens feil har ført til tapt avkastning i flytteperioden. 

– Vi skal gå igjennom hver enkelt sak. Og vi skal kompensere alle de kundene som er blitt solgt ut av markedet, og hvor feil hos oss har ført til tapt avkastning, sier konserndirektør for formuesforvaltning, Håkon Hansen, til DN. 

Hansen kan ikke si noe om hvor mange kunder som vil bli kompensert. 

– Det tør jeg ikke si, og vi har også en pågående dialog med Finanstilsynet om dette, sier han. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også