– Tankevekkende at DNB ikke klarer å flytte aksjesparekontoer fra Sbanken

Kunder i Sbanken må vente i inntil to måneder med å få flyttet sine aksjesparekontoer. Det mener Nordnet-sjefen er alvorlig.
Sjef i Nordnet Norge, Mari Rindal Øyen. | Foto: Nordnet / PR
Sjef i Nordnet Norge, Mari Rindal Øyen. | Foto: Nordnet / PR

Etter DNB overtok Sbanken har konseptet slitt med både kundeflukt og dalende omdømme. Nå opplever også flere kunder at de må vente i opptil flere måneder med å få flyttet aksjesparekontoene sine, ifølge E24.

En av dem som ifølge avisen reagerer på dette er sjefen i Nordnet Norge, Mari Rindal Øyen, som forteller at normal frist for å flytte en aksjesparekonto hos dem er på 10 dager. Hun ser alvorlig på at Sbanken-kundene får frosset sine midler i lengre perioder.

– Vi har forståelse for at pågangen har vært stor, men synes det er tankevekkende at Norges største bank ikke har tilstrekkelig kapasitet til å håndtere dette og må gå til tiltak som å stoppe mottak av nye flyttemeldinger, sier Øyen til E24.

Sbanken har tidligere opplyst sine kunder om at det fra og med fredag ikke lenger vil være mulig å bruke produkter og tjenester i Sbanken-konseptet i kombinasjon med produkter fra DNB. Fra den 27 mars skal konseptet lansere en ny app, men det er også kommunisert at denne vil ha mangler ved lansering.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også