Håper utstilling skal bidra til åpenhet om økonomiske problemer

I utstillingen «Til forfall» forteller Bank2 historier fra anonyme kunder med betalingsproblemer. 
UTSTILLING: Leder for marked og samfunnsansvar i Bank2, Diana Peters, håper utstillingen gjør at flere tør å snakke om økonomiske problemer. | Foto: Nanna Wessel Sundt
UTSTILLING: Leder for marked og samfunnsansvar i Bank2, Diana Peters, håper utstillingen gjør at flere tør å snakke om økonomiske problemer. | Foto: Nanna Wessel Sundt

– Dette er en kundegruppe vi lever av og som vi henvender oss til, og nå vet vi også at det er tette sammenhenger mellom gjeldsproblemer og psykiske helseplager. Da er jo spørsmålet, hva kan vi gjøre med det? sier leder for marked og samfunnsansvar i Bank2, Diana Peters til Kampanje.

I utstillingen «Til forfall» forteller banken historier fra kunder som har hatt betalingsproblemer. Kundene er anonymisert, og Peters håper at utstillingen kan være med å endre holdningene rundt å snakke om økonomiske problemer. 

Bank2 har lenge hatt fokus på psykisk helse knyttet til økonomisk uro. Peters forteller at banken også har trent de ansatte i å møte kunder med betalingstrøbbel på en god måte. 

– Vi har direkte kontakt med folk som sliter, hver eneste dag. Da er det viktig å gjøre rådgiverne enda tryggere i sin hverdag og bedre rustet til å møte de som sliter på en mer ivaretagende måte, sier hun til avisen. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også