Markedssjef i Bank2: – Vi må erkjenne at bankspråket ofte er unødvendig vanskelig

Bank2 tar et oppgjør med vanskelig språkbruk i bankbransjen og håper bankene vil vurdere sin kommunikasjon.
Markedssjef Diana Peters i Bank2. | Foto: Nanna Wessel Sundt
Markedssjef Diana Peters i Bank2. | Foto: Nanna Wessel Sundt

I en melding til FinansWatch tar Bank2 og markedssjef Diana Peters i banken opp en sak fra Aftenposten, der Nav kritiseres for ufølsom, byråkratisk og mangelfull språkbruk overfor sårbare brukere. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også