Sbanken-sjefen: – Kanskje vi har undervurdert hvilke reaksjoner det ville bli

Sbank-sjef Øyvind Thomassen sier Sbanken kanskje burde gitt kundene mer tid til å forstå hva endringene som nå gjennomføres.
SBANK-SJEFEN: Tidligere daglig leder for Sbanken, Øyvind Thomassen, er i dag ansatt i DNB i stillingen som leder for Sbanken.
SBANK-SJEFEN: Tidligere daglig leder for Sbanken, Øyvind Thomassen, er i dag ansatt i DNB i stillingen som leder for Sbanken.

Snaue to uker etter at Sbanken varslet sine kunder om at nettbanken i løpet av kort tid skal stenges, sier leder for Sbanken, Øyvind Thomassen, i et intervju med E24 at kommunikasjon kunne vært bedre.

– Det er alltid lett å være etterpåklok, men kanskje vi har undervurdert hvilke reaksjoner det ville bli. Og kanskje særlig knyttet til nettbanken. Vi skulle nok innsett litt tidligere at dette er en så stor endring at vi burde gitt kunden enda mer tid til å forstå hva dette vil bety, sier Thomassen til E24.

Det var tirsdag for snart to uker siden at Sbanken sendte ut en melding til kundene om at dagens nettbankløsning ville avvikles, og det ganske raskt.

«Etter 27. mars får du en helt ny Sbanken-app, og vi skal ikke lenger ha en egen nettbank for Sbanken-konseptet. Enkelte tjenester kommer ikke til å være klare i appen fra starten, men disse vil du få tilgang til gjennom DNBs nettbank», het det i meldingen til kunden.

Meldingen utløste sterke protester fra enkelte kunder, både i sosiale medier og intervjuer med pressen.

Før helgen sendte Sbanken ut en ny e-post til kundene med lenke til en artikkel der ni spørsmål rundt endringene som nå gjennomføres blir forsøksvis besvart.

Blant spørsmålene som luftes gjelder Sbankens troverdighet. Sbanken spør: Forventer vi at dere skal tro på det vi sier nå?

Og Sbanken svarer spørsmålet slik:

«Vi håper jo det, men vi skjønner også at endringer fører til usikkerhet. Vi vet at det vi jobber med blir bra, og vi gleder oss til denne fasen med store endringer er over, sånn at vi igjen kan ha fullt fokus på å bevise at vi fortsatt skal fortjene å ha deg som kunde.»

Les mer: Sbanken adresserer egen troverdighet i melding til kundene

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også