Sbankens kunder flyttes til DNB – og omvendt

Kunder reagerer på epost om bankflytting. 
Foto: Pr/dnb
Foto: Pr/dnb

Fusjonen mellom Sbanken og DNB har ført til en god del misnøye blant Sbankens kunder, blant annet da det ble kjent at DNB skrudde av Apple-Pay støtten til Sbanken-kundene. Nå opprøres disse kundene igjen, skriver DinSide.

De siste dagene har flere av Sbankens kunder mottatt en epost med melding om at banken syntes det ser ut som om vedkommende hører mest hjemme i DNBs programmer og at kundens produkter i tjenester i Sbanken vil bli overført til DNB våren 2024. Noen har også fått beskjeden om at de flyttes andre veien, fra DNB til Sbanken.

Thomas Haaland som har vært kunde i Sbanken siden 2010, er blant dem som reagerer på e-posten som har blitt sendt ut, og sier til DinSide at han ble satt ut av at DNB mener at han hører mest hjemme i en av DNB sine øvrige programmer. 

– Jeg synes det er skremmende at DNB Fikk kjøpe opp en konkurrerende bank som presset på priser og kundeservice. Når man tillater at noe så viktig som at en bank for et enda større monopol i Norge, betyr det dyrere priser og dårligere tilbud til oss privatkunder, sier Håland.

– Kunder som har et kundeforhold i både Sbanken-konseptet og DNB har mottatt denne e-posten. Det dreier som en liten andel av våre kunder, kommenterer Terje-André Kvinlaug, kommunikasjonsrådgiver i DNB, til DinSide.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også