Bankkunde holdt ansvarlig etter phishing-svindel
Kunde klikket på SMS fra utenlandsk telefonnummer og ga ifra seg kort- og sikkerhetsopplysninger. Terskelen for grov uaktsomhet er overskredet, mener Finansklagenemnda.
![Foto: Sebastian Holsen](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article14526946.ece/ALTERNATES/schema-16_9/Sparebank%25201%2520SR-Bank%2520-%2520Finansparken%2520i%2520Stavanger.jpg)
En nylig Finansklagnemnd-avgjørelse omhandler ansvaret for en uautorisert kontobelastning. En bankkunde i Sparebank 1 SR-bank mottok en SMS fra et polsk telefonnummer med informasjon om oppgradering av BankID-appen for å økt sikkerhet, og at BankID’en hennes ville bli midlertidig blokkert.
Allerede abonnent?Logg inn her
Les hele artikkelen
Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.
Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:
Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal
Start abonnementet ditt herFå ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger
Start en gratis prøveperiode for bedriften i dagRelaterte artikler
Bankkunde vant fram i «phishing»-sak
For abonnenter