Fremgang i KI-drevne betalingsløsning for Klarna 

Klarna har hatt fremgang KI-drevne betalingsløsninger.
Foto: Klarna/pr
Foto: Klarna/pr

Klarnas KI-drevne betalingsløsning og shoppingassistent fortsetter å se fremgang i de markedene de har etablert seg i, det skriver banken i en pressemelding i forbindelse med kvartalsresultatene for andre kvartal.

Ifølge pressemeldingen har inntektene økt med 17 prosent på 12 måneder, til 5,5 milliarder svenske kroner i andre kvartal 2023. Inntektene fra butikkene økte i samme periode med 23 prosent. Andre kvartal i 2023 var det tredje kvartalet på rad med bruttofortjeneste i USA. Dette skylles delvis Klarnas nye partnerskap med Airbnb. Klarna har i dag 150 millioner kunder. 

– En nylig lansert løsning på kundeservice har gjort det mer effektivt for kundene å løse uenigheter med butikker. Bare dette har spart kundene for nærmere 60.000 timer i tid i året. KI-forbedringer har også bidratt til ytterligere store kostnadsbesparelser, skriver banken i pressemeldingen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også