Handelsbanken løfter synligheten

Handelsbanken ansetter Silje Bjerknes Løken som markedssjef og Kristian Ralger som kommunikasjonssjef. 
ANSETTER: Markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre (til venstre) har ansatt Silje Bjerknes Løken som markedssjef og Kristian Ralger som kommunikasjonssjef i Handelsbanken Norge | Foto: Amalie Moldskred
ANSETTER: Markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre (til venstre) har ansatt Silje Bjerknes Løken som markedssjef og Kristian Ralger som kommunikasjonssjef i Handelsbanken Norge | Foto: Amalie Moldskred

Ansettelsene er del av en pågående strategi hos Handelsbanken, som i tiden fremover skal rekruttere flere medarbeidere. 

– Vi skal skape en synlig og tydelig posisjonert merkevare som bidrag til Handelsbankens vekst i Norge, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre i Handelsbanken Norge i en pressemelding. 

Banken investerer også store beløp i et nytt digitalt kundetilbud, bygger en ny utviklingsavdeling og har vunnet foreningsavtalene med Akademikerne Pluss og Tekna med til sammen 207.000 medlemmer. Banken er tydelig på ambisjonen om vesentlig vekst i det norske markedet. 

– Vi rigger markeds- og kommunikasjonsavdelingen til å håndtere en spennende vekstreise for banken, sier Sæthre, som kan fortelle at det var stor interesse for de to stillingene. 

– Jeg er superfornøyd med disse to rekrutteringene. Dette er fine og flinke folk med solid historikk. Disse vil bidra til både resultater og god stemning i laget, sier Sæthre.

Skal styrke merkevaren

Silje Bjerknes Løken (33) er ansatt som markedssjef, og vil få et viktig ansvar med å lede arbeidet med å bygge merkevaren Handelsbanken i Norge. Hun kommer fra stilling som leder for Nordea-konsernets nye merkevareplattform. Hun har tidligere vært markedssjef for Nordea i Norge, og hatt en rekke roller innen markedsføring i Nordea gjennom 11 år. Silje har en master innen ledelse og en bachelor i internasjonal markedsføring fra Handelshøyskolen BI.

Kristian Ralger (35) er ansatt som kommunikasjonssjef, og vil blant annet få ansvaret for å bygge en synligere posisjon for Handelsbanken i Norge. Han kommer fra stilling som ansvarlig for innholdsproduksjon i Handelsbanken Norge, hvor han har jobbet seks år. Ralger har tidligere jobbet med tv-produksjon, og har en bachelor innen kommunikasjon og journalistikk fra Handelshøyskolen BI.

– Handelsbanken er en ufortalt historie for de fleste i målgruppen vår. Det er en spennende utfordring å løfte synligheten fremover, sier Ralger.

Stort potensial som merkevare

I tiden fremover skal Handelsbanken rekruttere ytterligere medarbeidere til markeds- og kommunikasjonsavdelingen; blant annet roller innen markedsføring, videoproduksjon, innholdsproduksjon og sosiale medier. 

Handelsbanken er Norges tredje største bank i bedriftsmarkedet, mens den i privatmarkedet er en utfordrer med tre prosent markedsandel i Norge. Sæthre mener at Handelsbanken har et stort potensial som merkevare: 

– De som kjenner oss, er superfornøyde. Samtidig er det mange i målgruppen som knapt har hørt om at vi finnes. Det skal vi gjøre noe med nå. Tiden er kommet for å bygge en tydelig posisjon for Handelsbanken også i privatmarkedet, sier Sæthre. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også