I fjor assisterte DNB 1500 kunder med sanksjonsregelverket knyttet til krigen i Ukraina: – Kundene er usikre på hvilke regler som gjelder

Flere kunder henvender seg til DNB for å forstå sanksjonsregelverket.
Fagleder for sanksjoner i DNB, Kine Bjelke Christophersen og leder for divisjon antihvitvasking, anti-bestikkelser og korrupsjon og sanksjoner i Group Compliance i DNB, Kristine Frivold Rørholt. | Foto: DNB / PR
Fagleder for sanksjoner i DNB, Kine Bjelke Christophersen og leder for divisjon antihvitvasking, anti-bestikkelser og korrupsjon og sanksjoner i Group Compliance i DNB, Kristine Frivold Rørholt. | Foto: DNB / PR

I fjor gikk Russland til angrep på Ukraina. Vesten svarte med støtte til Ukraina og sanksjoner mot Russland. Det har ført til mange utfordringer for DNB og bankens kunder. I løpet av de første tre dagene av invasjonen håndterte banken 500 henvendelser fra kunder som lurte på hva de kunne gjøre og ikke kunne gjøre.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også