Bankene investerer milliarder i ESG – kun et fåtall av kundene er klar over det

Bare 11 prosent av norske forbrukere har et klart bilde av hva banken deres gjør på bærekraftområdet, viser undersøkelse. 
BÆREKRAFTKOKMMUNIKASJON: – Bankene har de siste årene fokusert mer på lovgivning enn på kommunikasjon med forbrukerne, sier Håkon Sæberg, partner hos Simon-Kucher & Partners. | Foto: Simon-Kucher & Partners
BÆREKRAFTKOKMMUNIKASJON: – Bankene har de siste årene fokusert mer på lovgivning enn på kommunikasjon med forbrukerne, sier Håkon Sæberg, partner hos Simon-Kucher & Partners. | Foto: Simon-Kucher & Partners

I undersøkelsen Global Sustainability Study, utført av konsulenthuset Simon-Kucher & Partners, kommer det blant annet frem at bare hver tredje norske forbruker tillegger klimahensyn stor betydning når de kjøper finansielle produkter og tjenester. 

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også