I et blogginnlegg på Bulder sine hjemmesider kalt «Ikke hør på bankenes forbrukerøkonomer!», går digitalkonseptet til angrep på storbankenes forbrukerøkonomer. Ifølge Bulder er forbrukerøkonomer raskt ute i mediene når prisene går opp, og peker på muligheten for å kutte koffeininntak og streamingabonnement. Blogginnlegget mener at folk skal beholde kaffekoppen og abonnentene og heller se på muligheten for billigere boliglån.
Det får forbrukerøkonom i Sparebank 1, Magne Gundersen, til å reagere. Han mener at det er helt feil at forbrukerøkonomene bare snakker om kaffekopper og abonnenter og han hevder at Bulder vet det.
– Det er litt uredelig å skyte på forbrukerøkonomene, sier Gundersen til Dinside.
Han forklarer til avisen at forbrukerøkonomene råder folk til å bytte bank om renten de betaler er dyr og de kan få klart og varig billigere lån hos en annen bank. Samtidig advarer han mot fallgruver ved å bytte bank.