BankID om løsningen for eldre-trøbbel: – En vanskelig samtale for mange

Etter medieoppslag om folk som har problemer med BankID påpeker BankID at tjenesten ikke kan brukes av andre enn den som den tilhører.
Kommunikasjonssjef i BankID Bankaxept, Hege Steinsland. | Foto: BankID Bankaxept / PR
Kommunikasjonssjef i BankID Bankaxept, Hege Steinsland. | Foto: BankID Bankaxept / PR

Nylig har skuespiller Johannes Joner vært ute i media og fortalt om problemene med å få BankID til sin svigermor som er for skrøpelig til å komme til banken. Det har skapt utfordringer både for å få banktjenester og offentlige tjenester som krever BankID. Kommunikasjonssjef i BankID Bankaxept, Hege Steinsland, sier det er trist å lese om problemene som oppstår med BankID. Men hun poengterer at BankID ikke kan brukes av andre enn den som den tilhører.

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også