Fallende kundetilfredshet for privatkundene til Danske Bank

Mens bedriftsselskapene er godt fornøyde med Danske Bank, ser banken fallende kundetilfredshet i privat sektor, ifølge regnskapet for andre kvartal.
Foto: Magnus Eidem
Foto: Magnus Eidem

Det er en forskjell i Danske Banks kundetilfredshet for selskaper og privatkunder. Blant privatkunder synker kundetilfredsheten for selskapet generelt, det beskriver konsernet i regnskapet for andre kvartal, det skriver FinansWatch.dk.

– Den generelle utviklingen i personkundesegmentet har fortsatt vår oppmerksomheten, ettersom vi ser en litt fallende trend, skriver Danske Bank.

Det ser helt annerledes ut for bedriftskundene og spesielt de store selskapene er godt fornøyde, påpeker banken.

– Vår innsats for å styrke kundereisen og tilbudet til store selskaper og institusjoner førte til høy kundetilfredshet i dette segmentet, skriver banken.

For små og mellomstore bedrifter er kundetilfredsheten «fortsatt sterk», og den har økt i alle land unntatt Sverige, der den er på samme nivå som den var ved slutten av 2020.

Fall i renteinntektene for Danske Bank Norge 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også