SpareBank 1 Nord-Norge: – Jeg tror bankene er tjent med å gjøre bankbytter enda enklere

Hogne Bø Pettersen gav opp å bytte bank, slik han ønsket. Stein Vidar Loftås, konserndirektør kommunikasjon og samfunn i SpareBank 1 Nord-Norge, understreker at de fleste bankbytter går smidig, men at «jo flere tjenester kunder har, jo mer komplisert blir det å bytte». Han mener enklere bankbytter vil gi høyere kundetilfredshet og kommer samtidig med en beklagelse til Pettersen.
– Bankbytte kan være en mer kompleks prosess enn for eksempel å flytte et mobilabonnement eller bytte strømleverandør, sier Stein Vidar Loftås, konserndirektør kommunikasjon og samfunn i SpareBank 1 Nord-Norge. | Foto: SpareBank 1 Nord-Norge
– Bankbytte kan være en mer kompleks prosess enn for eksempel å flytte et mobilabonnement eller bytte strømleverandør, sier Stein Vidar Loftås, konserndirektør kommunikasjon og samfunn i SpareBank 1 Nord-Norge. | Foto: SpareBank 1 Nord-Norge

[fakta1]

Allerede abonnent?Logg inn her

Les hele artikkelen

Få tilgang i 14 dager gratis. Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

Dette er inkludert i ditt prøveabonnement:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
  • Må inneholde minst 8 tegn, og inkludere tre av: Store bokstaver, små bokstaver, tall, symboler
    Skal inneholde minst 2 tegn
    Skal inneholde minst 2 tegn

    Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1720 kr per kvartal

    Start abonnementet ditt her

    Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger

    Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

    Del artikkel

    Meld deg på vårt nyhetsbrev

    Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

    Vilkår for nyhetsbrev

    Forsiden akkurat nå

    Les også