FinansWatch

Bankene har fått mindre tilfredse og lojale kunder

Kundetilfredsheten faller i krisetider, viser årets bankstudie fra EPSI.  – Mange av både bedrifts- og privatkundene sier de opplever at banken ikke er der for dem når de trenger det, sier Fredrik Høst, daglig leder i EPSI Rating Norge, til FinansWatch.

Fredrik Høst er daglig leder i EPSI Rating Norge. | Foto: Øyvind Krabberød

Høst trekker frem at årets bankundersøkelse fra EPSI viser at forskjellene mellom de beste og de dårlige bankene øker. I tillegg er forskjellen mellom dem som får aktiv kunderådgivning og de som ikke gjør blitt større.

– Kontakten mellom bankene og bedrifts- og privatkundene er mindre tett. Andelen kunder som har egne rådgivere daler, sier Høst, før han legger til:

Allerede abonnent? Logg inn.

Les hele artikkelen

Få tilgang i 21 dager gratis.
Det krever ikke kredittkort, og det vil ikke gå over til et betalt abonnement etter endt prøveperiode.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Motta våre daglige nyhetsbrev
  • Full tilgang i vår app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få ubegrenset tilgang til FinansWatch for 1360 kr per kvartal.

Abonnér her

Få ubegrenset tilgang for deg og dine kolleger.

Start en gratis prøveperiode for bedriften i dag

Mer fra FinansWatch

Danske Bank anket bedrageri-dom

Danske Bank i Norge ble i februar idømt å betale over 30 millioner kroner til et energiselskap etter at selskapet ble utsatt for direktørsvindel.

Les også

Siste nytt

Stillinger

Se flere stillinger

Se flere stillinger

Siste nytt fra EiendomsWatch

Siste nytt fra AdvokatWatch