Sparebank 1 Nord-Norge signerer ny sponsoravtale med Bodø/Glimt

Sparebank 1 Nord-Norge baker inn en bonus for bærekraft når banken nå fortsetter som Bodø/Glimts generalsponsor. Ifølge lokalavisen gir avtalen Glimt over 10 millioner kroner i året.
BANKET INN FRA 22 METER: Patrick Berg - med Sparebank 1-logo på brystet - jubler etter scoringen mot Ajax på Aspmyra forrige uke. | Foto: Mats Torbergsen / NTB
BANKET INN FRA 22 METER: Patrick Berg - med Sparebank 1-logo på brystet - jubler etter scoringen mot Ajax på Aspmyra forrige uke. | Foto: Mats Torbergsen / NTB

Bodø/Glimt har landet en ny treåring generalsponsoravtale med Sparebank 1 Nord-Norge. Det skriver den regjerende seriemesteren i en artikkel på klubbens egne nettsider.

– Vi er utrolig glade for at vi har kommet til enighet om en ny generalpartneravtale med Sparebank 1 Nord-Norge. Vi har skapt store opplevelser sammen de siste årene, og ser frem til å videreutvikle partnerskapet de kommende årene, sier Tom Steffensen, leder for marked og salg i Bodø/Glimt, i artikkelen.

Over 30 millioner

Hverken klubben eller banken går ut med verdien på avtalen, men konserndirektør for bedriftsmarked i Sparebank 1 Nord-Norge, Trude Glad, sier banken har strukket seg «litt lengre» i den nye avtalen.

– Vi er enige om å holde innholdet i avtalen konfidensielt, så jeg kan ikke kommentere på konkrete beløp. Men det stemmer at den nye avtalen er bedre enn den forrige, sier Glad.

EN GLAD GLAD: Daglig leder Frode Thomassen tar en glad konserndirektør Trude Glad i Sparebank 1 Nord-Norge i hånden etter at de to har signert en ny avtale der banken fortsetter som klubbens generalsponsor. | Foto: Vilde Hiller Rasmussen/FK Bodø/Glimt
EN GLAD GLAD: Daglig leder Frode Thomassen tar en glad konserndirektør Trude Glad i Sparebank 1 Nord-Norge i hånden etter at de to har signert en ny avtale der banken fortsetter som klubbens generalsponsor. | Foto: Vilde Hiller Rasmussen/FK Bodø/Glimt
(Artikkelen fortsetter etter bildet)

Avisa Nordland skriver at avisen erfarer at den nye avtalen er verdt over 30 millioner kroner over treårsperioden. 

– Bodø/Glimt er en av Nord-Norges sterkeste merkevarer, og en viktig del av identiteten til svært mange folk i Bodø, Nordland – og rundt omkring i landsdelen. Vi ser det som både riktig, viktig og verdiøkende å knytte vår merkevare sammen med Glimt, sier Glad.

Bonus for bærekraft

Konserndirektøren sier hun også er veldig fornøyd med at avtalen denne gangen inkluderer en egen prestasjonsbonus knyttet til bærekraft. 

– SpareBank 1 Nord-Norge skal være en pådriver for bærekraftig utvikling i landsdelen vår. Bodø/Glimt er gjennom sitt Action Now-program også en slik pådriver. Med en egen bærekraftbonus ønsker vi å motivere Glimt til å videreutvikle og styrke dette arbeidet, og fortsatt ta grønne og bærekraftige valg, sier Glad. 

Hun påpeker at prestasjonsbonuser koblet til sportslige resultater er vanlige i denne typen samarbeidsavtaler, men at en prestasjonsbonus knyttet til bærekraft er en nyvinning. 

Ifølge artikkelen på Glimts nettside kan denne ordningen gi Glimt et millionbeløp ekstra i året, gitt at klubben leverer konkrete resultater.

Få siste nytt fra finansbransjen - meld deg på vårt nyhetsbrev her

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også