Tidligere forvalter mener DNB ikke er konkurransedyktig

Kapitalforvalter og tidligere bankanalytiker Sigmund Håland, mener Norges største bank flår kundene, men at kundene er i ferd med å oppdage det. 
Foto: Terje Pedersen / NTB
Foto: Terje Pedersen / NTB

– DNB er ikke konkurransedyktig, men det er fordi de heller vil melke kundene. DNB-ledelsen sier at den prioriterer lønnsomhet fremfor vekst, men jeg sier at kundene blir flådd. Og kundene er i ferd med å oppdage det også, sier kapitalforvalter og tidligere bankanalytiker Sigmund Håland til Dagens Næringsliv.

Det er nå mange år siden Håland fulgte norske banker som analytiker, men han forteller til avisen at han har fulgt banken helt siden han ga seg som analytiker.

DNB la for snaue to uker siden frem et resultattall preget av rekordhøye renteinntekter.

Konstituert kommunikasjonsdirektør i DNB Kari Vartdal Riise sier til Dagens Næringsliv at Håland kan være helt trygg på at banken tar godt vare på kundene.

– Vi har gode priser, svært god kundeservice, enkle digitale løsninger og mange fordeler som man kun får som DNB-kunde, skriver konstituert kommunikasjonsdirektør i DNB, Vartdal Riise til avisen.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også