Storebrand vant designpris for automatisering av pensjonsløsninger

UX Nordic Awards gikk til Storebrand.
Juryformann Jens Hofman Hansen i UX Nordic Awards deler ut prisen til produktansvarlig Yago Martinez Parrondo i Storebrand sammen med tjenestedesigner Hanna Alderslyst Kongshem i Itera og UX-Designer i Storebrand, Håvard Hammerstrøm. | Foto: Storebrand / PR
Juryformann Jens Hofman Hansen i UX Nordic Awards deler ut prisen til produktansvarlig Yago Martinez Parrondo i Storebrand sammen med tjenestedesigner Hanna Alderslyst Kongshem i Itera og UX-Designer i Storebrand, Håvard Hammerstrøm. | Foto: Storebrand / PR

Storebrands pensjonsløsning vant pris i konkurranse med Circle Ks ladeapp og solenergiselskapet Otovo, det skriver Storebrand i en pressemelding. Designprisen heter UX Nordic Awards og Storebrand fikk den for deres innovative tilnærming til automatisering ved kjøp av pensjon og forsikring for bedrifter. UX Nordic trekker frem Storebrand-teamets engasjement for å oppmuntre til atferdsendring. 

– Vi har tatt litt av den samme rollen i vår bransje som flyselskapene gjorde for noen år siden, med å hjelpe kundene til å bli mer digitale. Kundene skal ikke være helmanuelle eller heldigitale, men trenden går mot mer av det automatiske. Det er bra både for kunden og oss, uttaler leder for SMB Direkte og Digital i Storebrand, Sara Hesla, i pressemeldingen. 

Med den nye pensjonsløsningen bruker en vanlig norsk småbedrift rundt ti minutter fra de oppsøker Storebrand og til en pensjonsavtale er etablert i selskapets systemer. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også