Storebrand vant designpris for automatisering av pensjonsløsninger
Storebrands pensjonsløsning vant pris i konkurranse med Circle Ks ladeapp og solenergiselskapet Otovo, det skriver Storebrand i en pressemelding. Designprisen heter UX Nordic Awards og Storebrand fikk den for deres innovative tilnærming til automatisering ved kjøp av pensjon og forsikring for bedrifter. UX Nordic trekker frem Storebrand-teamets engasjement for å oppmuntre til atferdsendring.
– Vi har tatt litt av den samme rollen i vår bransje som flyselskapene gjorde for noen år siden, med å hjelpe kundene til å bli mer digitale. Kundene skal ikke være helmanuelle eller heldigitale, men trenden går mot mer av det automatiske. Det er bra både for kunden og oss, uttaler leder for SMB Direkte og Digital i Storebrand, Sara Hesla, i pressemeldingen.
Med den nye pensjonsløsningen bruker en vanlig norsk småbedrift rundt ti minutter fra de oppsøker Storebrand og til en pensjonsavtale er etablert i selskapets systemer.
Relaterte artikler
Har brukt to år på å helautomatisere pensjonskjøp
For abonnenter
KI blir et viktig verktøy for norske kapitalforvaltere
For abonnenter