Formue kåret til beste selskap innen private banking

For åttende år på rad stikker Formue av med seieren i kundetilfredshetsundersøkelsen innen private banking fra Prospera Kantar Sifo.
KONTAKTSØKENDE: Administrerende direktør Øystein Bø i Formue mener hyppig og nær kontakt med kundene er årsaken til resultatet. | Foto: Pressefoto
KONTAKTSØKENDE: Administrerende direktør Øystein Bø i Formue mener hyppig og nær kontakt med kundene er årsaken til resultatet. | Foto: Pressefoto

Prospera Kantar Sifo har lagt frem resultatet av årets kundetilfredshetsundersøkelse for private banking-aktører i Norge.

Listen ser slik ut

  1. Formue – 4,41 poeng
  2. Söderberg & Partners – 4,04 poeng
  3. Nordea – 3,95 poeng
  4. Sparebank 1 – 3,94 poeng
  5. Handelsbanken – 3,92 poeng

Det var syv selskaper som hadde nok respondenter til å bli med i undersøkelsen, men kun de fem beste blir offentliggjort.

Resultatet tar utgangspunkt i 561 intervjuer. I undersøkelsen skal respondentene evaluere aktørene ut fra en rekke kriterier, blant annet merkevare, personlig kontakt, serviceinnstilling, proaktivitet og bærekraft.

I en pressemelding forteller Formue litt detaljer fra undersøkelsen. Selskapet skal ha kommet best ut av 11 av 13 kategorier i undersøkelsen. 

– Jeg tror nøkkelen til at vi fortsetter å vinne denne viktige kåringen er at vi har hyppig og nær kontakt med våre kunder samt en solid forvaltningsmodell som leverer gode resultater også i turbulente tider. Vi er opptatt av å lytte til kundene og hele tiden utvikle tjenestene de har behov for. I år går vi mest frem på bærekraftige investeringer. Vår satsing på dette området blir verdsatt og vi vil fortsette å utvikle vårt tilbud der fremover, sier administrerende direktør Øystein Bø i pressemeldingen.

Han mener plasseringen i kåringen er et resultat av laginnsats fra hele organisasjonen.

– Jeg er veldig stolt av alle medarbeidere i Formue. Det er stort engasjement for våre kunder i alle roller i selskapet. Disse tilbakemeldingene inspirerer hele Formue i vårt arbeid med å fortsette utviklingen av kundeopplevelsen, sier Bø.

Rettelogg: I første versjon av denne saken ble Söderberg & Partners oppført med 4,40 poeng. Det var feil, riktig poengsum var 4,04 poeng. Feilen ble rettet klokken 13.34 mandag 4. desember.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også