Gjensidige børster støv av Norges kanskje mest kjente slagord
Gjensidige melder i dag at de har funnet frem sitt nesten 100 år gamle slagord «Tiden går, Gjensidige består». Slagordet har, sammen med den velkjente vekteren i logoen, vært forbundet med forsikringsselskapet i en årrekke. Slagordet på sin side, har ikke vært i bruk på mellom 15-20 år.
– Som for veldig mange andre, er «Tiden går, Gjensidige består» godt kjent for meg, også lenge før jeg startet i Gjensidige. Uttrykket viser ikke bare en evne til overlevelse, det viser en evne og kraft til fornyelse og utvikling som gjør oss relevante for kundene våre, både i dag og i fremtiden, skriver konsernsjef Geir Holmgren i en LinkedIn-post.
Videre skriver Gjensidige at en undersøkelse Opinion har gjort for dem, viser at slagordet oppleves som trygt, men også gammelt, solid og tradisjonsrikt.
– Der kommer det også frem at de fleste tolker det som at vi alltid har vært der, og at vi er her for å bli, skriver de.