All-time-high på skadefronten for Frende

Januar ble en meget hektisk måned for forsikringsselskapet. 
HEKTISK: Kommunikasjonssjef i Frende, Heidi Slettemoen, sier at den siste tiden har vært hektisk. | Foto: Frende Forsikring
HEKTISK: Kommunikasjonssjef i Frende, Heidi Slettemoen, sier at den siste tiden har vært hektisk. | Foto: Frende Forsikring

Som de fleste forsikringsselskapene i Norge, så har også Frende opplevd en stor pågang av skadesaker i januar. Kommunikasjonssjef Heidi Slettemoen forteller til Kundeserviceavisen at antall saker de til nå har sett, er ny rekord for dem. 

– Sammen med skadene etter kuldeperioden, snøsmelting og uvær tidligere i januar, er vi tett på all-time-high for januar når det gjelder antall skader kundene våre har opplevd, forteller Slettemoen.

Hun forteller at de etter «Ingunn» hadde bort mot 80 skademeldinger, men at det også er andre skader som har kommet inn etter de kaldeste månedene. 

– Tidligere i måneden hadde vi mange som mistet vannet fordi det var så kaldt, og oppdaget at rørene hadde sprukket da kulden slapp taket og vannet sto. Allerede halvveis i måneden hadde vi en økning i bilskader på 20 prosent, og på bygningsskader på 50 prosent, sier hun.

Hun sier at dette kommer etter at 2023 ble et naturskadeår av de sjeldne, men at selskapet har håndtert pågangen bra. Hun legger til at Frende topper på kundetilfredshet når det kommer til skadehåndtering, hvor de i november toppet EPSI på skadehåndtering og var i toppen på kundetilfredshet. 

– Så det har vært en lang og hektisk periode. Vi har en fantastisk gjeng som håndterer skader hos oss. Når det står på som verst har vi mulighet til å organisere oss slik at vi setter inn ekstra krefter på de fagområdene hvor flest trenger hjelp, da er det alle menn og kvinner på dekk.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også