Tryg har torsdag fått inn 100 skademeldinger etter «Ingunn»

Gjensidige opplyser også om et stort antall skademeldinger. 
SKADER: Kommunikasjonsrådgiver hos Tryg, Torbjørn Brandeggen, forteller om et høyt antall skademeldinger etter ”Ingunn”
SKADER: Kommunikasjonsrådgiver hos Tryg, Torbjørn Brandeggen, forteller om et høyt antall skademeldinger etter ”Ingunn”

Torsdag ettermiddag opplyser kommunikasjonsrådgiver i Tryg, Torbjørn Brandeggen, at forsikringsselskapet har fått inn cirka 100 skademeldinger etter stormen som har herjet langs kysten de siste dagene. 

– Vi har også brygger som har blitt skylt på land, og terrasser som har blitt ofre for den kraftige vinden, samt noen vannskader der tak eller kledning har løsnet og regnvann har trengt inn. Vi har ikke registrert noen store skader, men uværet er ikke over. Vi mottar mange henvendelser fra kunder, og hjelper de så godt vi kan, men forventer flere skademeldinger de nærmeste dagene, sier Brandeggen.

– Det er en tredobling siden i morges, og vi har økende pågang med skademeldinger. 

Brandeggen forteller at skadene i hovedsak dreier seg om takskader, der deler av tak eller takstein har løsnet i den kraftige vinden.

Gjensidige

Gjensidige opplyser til VG at de også har opplevd et stort antall skader etter stormen, med 150 skademeldinger på bare få timer. 

– Mange har ikke rukket å melde inn skaden, og erfaringsmessig blir det mange skader etter storm. Stort sett har det gått utover takkonstruksjoner, og ting kan være skadd etter at løse takstein har føket avgårde. Dessuten har noen fått vann inn gjennom utett tak eller vegg, sier direktør for skade eiendom i Gjensidige, Pål Vermedal. 

Begge forsikringsselskapene melder at de mest utsatte stedene er Trøndelag, Nordland og Vestland.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også