Gjensidige får sterke reaksjoner på Pride-støtte i sosiale medier

I Gjensidige er man sjokkerte over at det fortsatt er sterke reaksjoner over regnbueflagg. 
PRIDE: Gjensidige heier på mangfoldet, men møter sterke reaksjoner i kommentarfeltene. | Foto: Gjensidige
PRIDE: Gjensidige heier på mangfoldet, men møter sterke reaksjoner i kommentarfeltene. | Foto: Gjensidige

– Vi synes det er trist at vi fortsatt møter sterke reaksjoner over et regnbueflagg og at det provoserer enkelte så mye at de «spyr» i kommentarfeltene, sier kommunikasjonsdirektør Øystein Thoresen i Gjensidige i en pressemelding. 

Han ser det samme hos andre bedrifter som har farget logoen i regnbuens farger og støtter opp om Pride. 

– At vi i 2023 må svare på slikt, gir tydelig signal om at vi har en vei å gå for å skape aksept for mangfold i samfunnet vårt, sier Thoresen.

Forsikringsselskapet har jobbet med sosiale medier i 13 år, men blir stadig sjokkert over hva voksne mennesker kan få seg til å skrive offentlig i et kommentarfelt på Facebook, og hvilke holdninger dette gjenspeiler.

– Alle skal har rett til en egen mening, men det er ingen menneskerett å være stygge mot hverandre. Mange er forbannet på arrangementet Pride, og det noen kaller for «homopromotering». Jeg tror dessverre de mener vi har kommet lenger enn vi i realiteten har. Det er det utallige eksempel på hver eneste dag i hele landet, sier Thoresen, og legger til at dette sporer til å i enda større grad støtte Pride. 

Et eksempel er at det i dag arrangeres Pride-bar for de ansatte, og de har delt ut nøkkelbånd i regnbuefarger. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også