Gjensidige størst på nye bilforsikringer i april

Det var en nedgang i registreringer av biler i april, og en jevnere fordeling av bilforsikringene enn tidligere i år. 
Illustrasjonsbilde. Volkswagen var det mest solgte bilmerket i april. | Foto: Finn Frandsen
Illustrasjonsbilde. Volkswagen var det mest solgte bilmerket i april. | Foto: Finn Frandsen

Gjensidige fikk en markedsandel på 23,2 prosent på forsikring av nye person-, vare- og bobiler i april. If forsikring hadde 19,8 prosent og Enter fikk 14,3 prosent. Tryg fikk en markedsandel på 11,9 prosent, skriver Bilbransje24.

Enter selger Tryg-forsikringer og Volvia Forsikring selger If-forsikringer. Når man slår sammen tallene til disse får Tryg en markedsandel på 26,2 prosent i april og If 24,8 prosent. 

I mars måned hadde Ente 26 prosent etter at de som leverandør for Tesla fikk et hopp i solgte Tesla-forsikringer da Tesla kuttet prisene på bilene sine. 

Hittil i år har det vært mer bevegelse i toppen av listen over markedsandeler enn det pleier. Enters samarbeid med Tesla, som er det mest solgte bilmerker i Norge hittil i år, har gitt dem et løft.

Ved utgangen av april hadde Gjensidige en markedsandel på 22,8 prosent, Enter 20,4 prosent og If forsikring 16,6 prosent. Deretter kommer Tryg med 9,8 prosent, Fremtind med 7,7 prosent og Volvia med 5,4 prosent. 

Innen forsikringsbytte på brukte biler har Gjensidige en markedsandel hittil i år på 27,3 prosent, If forsikring 19,9 prosent, Fremtind 14,3 prosent og Tryg 9,2 prosent. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også