Vipps best i ny omdømmemåling

Vipps, Finn.no og Vinmonopolet er de tre beste selskapene målt på omdømme, viser en ny måling.
Vipps-sjef Rune Garborg. | Foto: Trym Isaksen
Vipps-sjef Rune Garborg. | Foto: Trym Isaksen
Av Gøril Huse

Vipps får aller flest poeng, 92 av 100 poeng, mens Finn.no får 85 og Vinmonopolet 84 poeng. Omdømmemålingen, som kalles Traction, er gjort av Norstat på oppdrag for kommunikasjonsbyrået Apeland, og ble gjort kjent onsdag. Målingen er tatt opp mellom 1. mars i fjor og 28. februar i år. 

Vipps er på toppen av årets liste, med en omdømmescore på 92, på en skala fra 0 til 100. Det er den høyeste omdømmescoren som noe selskap har fått i den årlige målingen.

– Scoren viser at folk stoler på, liker og er imponert over Vipps. Finn.no, Vinmonopolet, Tine, og Vipps er de fire selskapene som har svært godt omdømme i befolkningen nå, sier administrerende direktør i Apeland, Ole Christian Apeland, i en pressemelding.

Saken ble først omtalt i vårt søstermedium handelswatch.no

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også