Vipps best i ny omdømmemåling
Vipps får aller flest poeng, 92 av 100 poeng, mens Finn.no får 85 og Vinmonopolet 84 poeng. Omdømmemålingen, som kalles Traction, er gjort av Norstat på oppdrag for kommunikasjonsbyrået Apeland, og ble gjort kjent onsdag. Målingen er tatt opp mellom 1. mars i fjor og 28. februar i år.
Vipps er på toppen av årets liste, med en omdømmescore på 92, på en skala fra 0 til 100. Det er den høyeste omdømmescoren som noe selskap har fått i den årlige målingen.
– Scoren viser at folk stoler på, liker og er imponert over Vipps. Finn.no, Vinmonopolet, Tine, og Vipps er de fire selskapene som har svært godt omdømme i befolkningen nå, sier administrerende direktør i Apeland, Ole Christian Apeland, i en pressemelding.
Saken ble først omtalt i vårt søstermedium handelswatch.no