Vipps vil kutte innboks-spam fra kundeklubber: – Et vendepunkt for hvordan butikker kan kommunisere med kundene sine

Vipps lanserer «Fordeler», som skal forhindre at kunder melder seg ut av kundeklubbprogram på grunn av mas på SMS og e-post.
Slik seg den nye knappen i Vipps-appen ut. | Foto: Vipps
Slik seg den nye knappen i Vipps-appen ut. | Foto: Vipps

Vipps lanserer en ny knapp i appen som heter «Fordeler». Denne skal sørge for at medlemmer av kundeklubber selv kan bestemme hvor mye informasjon de ønsker å motta fra den bestemte kundeklubben. 

– Dette blir et vendepunkt for hvordan butikker kan kommunisere med kundene sine. Med Fordeler i Vipps er kunden få tastetrykk unna å bruke fordelene sine når de er butikken for å handle. Du trengerheller ikke lenger å huske hvilke kundeklubber du er med i. Oversikten ser du i Vipps. Det gjørat SMSer og e-poster om kundeklubber lever på lånt tid, sier kommersiell leder Vegar Heir i Vipps.

Vipps mener denne løsningen forhindrer at kunder melder seg ut av kundeklubber på grunn av for masete annonsering på SMS og e-post. 

Per i dag er 14 kundeklubber synlige i Vipps, men ifølge selskapet er det flere aktører på vei inn. Knappen «Fordeler» lanseres til tross for at den fremdeles kun er i en pilotfase.

– Dette er Vipps-måten å lansere tjenester på. Alt er ennå ikke 100 % sømløst og brillefint, menbrukerne blir med på utviklingen og kan påvirke hvordan tjenestene utformes, sier Heir.

Så langt er det omlag 700.000 brukere av Vipps som har tilgang til funksjonen, men selskapet spår at samtlige brukere vil få tilgang innen de kommende ukene. Til nå virker resultatene lovende.

– Det ser ut til at folk liker å se alle fordelene sine på ett sted. Fordi det gjør det veldig, veldig enkelt åfølge med på siste nytt fra dine favoritt butikker og sikre seg et røverkjøp, sier Heir.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også