Zwipe kutter kostnader med 40 millioner kroner

Fintech-selskapet går inn i en ny strategisk retning og kutter kostnader. 
KUTTER KOSTNADENE: Administrerende direktør i Zwipe, Robert Puskaric. | Foto: Zwipe
KUTTER KOSTNADENE: Administrerende direktør i Zwipe, Robert Puskaric. | Foto: Zwipe

Zwipe opplyser i en børsmelding om at selskapet går i en ny strategisk retning. Det norske fintech-selskapet skriver at det i tiden som kommer vil øke fokuset på Zwipe Access, som innebærer en økende kommersialisering av selskapets biometriske godkjenningsteknologi i markedet for adgangskontroll. 

Selskapet opplyser videre om at et resultat av endringen, er en omstruktureringsprosess som selskapet forventer skal kutte driftskostnader med rundt 40 millioner kroner i 2024. Reduksjonen i driftskostnader er særlig knyttet til Zwipe Pay. 

– Vår nye strategiske retning vil innebære laserfokus på det ene målet om å raskt oppnå kommersiell suksess med Zwipe Access, samtidig som vi skal drive på en så nøktern måte som mulig for å maksimere får finansielle fleksibilitet, sier administrerende direktør i Zwipe, Robert Puskaric, i børsmeldingen. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også