Dintero skal tilby Billie for bedriftsbetaling via Klarna

Fintech-selskapet Dintero har inngått samarbeid med Klarna og Billie for å forenkle bedriftsbetaling i Norden. 
SAMARBEIDER OM BEDRIFTSBETALING: Klarnas Norgessjef Geir Østby og CEO hos Dintero, Daro Navaratnam. | Foto: Dintero
SAMARBEIDER OM BEDRIFTSBETALING: Klarnas Norgessjef Geir Østby og CEO hos Dintero, Daro Navaratnam. | Foto: Dintero

Ifølge gründer og CEO hos Dinero, Daro Navaratnam, har de nå sammen med Klarna en totalløsning for kundene sine. 

– Vi er stolte over å være den første betalingsleverandøren i Norden til å tilby B2B-betalingsløsningen Billie via Klarna, sier Navaratnam i en pressemelding. 

Han forteller at deres visjon har hele veien vært å forenkle betaling og levere en komplett Checkout for kundene sine. De var derfor tidlig ute med å tilby kortbetaling, Vipps, Walley og Swish i Sverige. Og nå er også Klarna tilgjengelig i Dintero Checkout. 

Online B2B-betaling i vekst

I 2021 inngikk Klarna et partnerskap med Billie, en fullverdig BNPL (Buy Now, Pay Later) for bedriftsmarkedet. 

– Online B2B-betaling er i vekst og vi ønsker å tilby betalingsløsninger som er like smoooth innen dette området som for B2C. Med løsningen fra Billie, og Dintero som distribusjonspartner, kan vi dekke et stort kundebehov i tiden fremover, sier Klarnas Norgessjef Geir Østby.

Han forklarer at med Billie kan B2B-selgere tilby sine bedriftskunder fleksible betalingsbetingelser, samtidig som de reduserer sin egen kredittrisiko og administrative byrde ved kommersiell kredittinnkreving. Gjennom Billie kan selgere også administrere hele syklusen etter kjøp, fra innhenting av forsendelser til håndtering av refusjoner.

Et nøkkelmarked

– Norge og Norden er et nøkkelmarked i vår pan-europeiske ekspansjonsstrategi, med en meget lovende handels- og bedriftskundebase. Å jobbe med både Klarna og Dintero bringer oss et skritt nærmere målet vårt om å gjøre Billies B2B-løsning tilgjengelig for alle selgere og deres bedriftskunder over hele Europa, sier Damien Perillat, CCO i Billie, og legger til at betaling med faktura har alltid vært den mest populære betalingsmåten blant bedriftskunder. 

– Nå som B2B-handel i økende grad skifter online, ser vi et enormt behov for sømløse, fleksible betalingsalternativer også i den digitale verden. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også