Handelsbanken til topps på tilfreds-kåring

Kommer også best ut av med de mest lojale kundene i banksektoren. 
Foto: Tom Little
Foto: Tom Little

I kåringen til Norsk kundebarometer over de mest fornøyde kundene innen bank, kommer det i dag frem at Handelsbanken topper listen med en tilfredshetsscore på 76,3. Det er 3,7 poeng foran andreplassen som Eika kaprer. 

– Målet vårt er alltid å gi kundene våre den aller beste bankopplevelsen. Derfor er dette en veldig hyggelig anerkjennelse fra kundene våre. Tusen takk for tilliten, sier markeds- og kommunikasjonsdirektør Lars N. Sæthre i Handelsbanken i en melding. 

Banken kommer også best ut av alle bankene når det kommer til de mest lojale kundene også. Her scorer de 80,2, samme score som Sparebank 1, som også er 0,2 poeng foran tredjeplassen som Eika kaprer. 

– Resultatene er målt i en periode der vi har tatt imot tusenvis av nye kunder i Handelsbanken. Resultatet tyder på at vi har klart å gi også nye kunder den gode Handelsbanken-opplevelsen. Svært kort ventetid på telefon, korte behandlingstider av lån og gode rådgivningsmøter har vært viktige bidrag. Fornøyde kunder er alltid målet vårt, sier Sæthre videre. 

Sbanken, som det har stormet en del rundt i det siste, kommer inn på fjerdeplass. foran DNB. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også