Pride-kampanje fra DNB nominert til priser i Cannes og London

DNB og Oslo Pride får internasjonal anerkjennelse for fargerik kampanje. Nå tar de med seg kampanjen «Kom som du er» til finalene i reklamekonkurranser i både Cannes og London.
FOLKEFEST: DNB var hovedpartner for Oslo Pride i 2023 | Foto: Javad Parsa / NTB
FOLKEFEST: DNB var hovedpartner for Oslo Pride i 2023 | Foto: Javad Parsa / NTB

I slutten av mars møtes finalistene i den internasjonale reklamekonkurransen Heavent Awards i Cannes. Der er DNB nominert i kategorien «Brand experience and multichannel». Senere, i slutten av april, er det SABRE Awards i London som står for tur. Som hovedpartner til Oslo Pride er DNB nominert i sjangeren «Sponsorship».

Kampanjen er laget med reklamebyrået JCP, i forbindelse med fjorårets Oslo Pride-parade. Etter tre avlysninger grunnet pandemi og terror, kunne paraden i 2023 igjen gå sin gang uten begrensninger.

– Mangfold og inkludering er viktig for oss, og skal vi være en bank fra A til Å, må vi også kjempe for kjærlighet fra A til Å, sier DNBs markedsdirektør Aina Lemoen Lunde, i et intervju med Kampanje.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også