Nordnet rundet 400.000 kunder: – En stor anerkjennelse

I begynnelsen av januar fikk den populære investeringsplattformen sin kunde nummer 400.000.
GRUNN TIL Å FEIRE: Norgesjef i Nordnet, Mari Rindal Øyen, er glad for at plattformen nå har rundet 400.000 kunder.
GRUNN TIL Å FEIRE: Norgesjef i Nordnet, Mari Rindal Øyen, er glad for at plattformen nå har rundet 400.000 kunder.

– Det er en stor anerkjennelse fra norske sparere og investorer, sier Norgesjef i Nordnet, Mari Rindal Øyen en pressemelding. 

Investeringsplattformen startet opp i Sverige i 1996. Den norske virksomheten ble etablert i 2001. I 2018 passerte man 100.000 kunder. 

– Vi er veldig beæret over at 400.000 nordmenn viser oss den tilliten. Det er et klapp på skulderen som er resultatet av mange års hardt arbeid. Hardt arbeid for å forbedre vårt eget produkt, men også hardt arbeid for å bedre forholdene for de norske investorene, fortsetter hun. 

Flest mannlige investorer

Nordnet skriver at de har et flertall av mannlige kunder, men at den kvinnelige andelen investorer på plattformen er økende. For ti år siden var kvinneandelen 12 prosent. I dag er andelen doblet. 

– I Nordnet mener vi at investering skal være for alle. Derfor er vi også glade for at våre data viser at vi klarer å tiltrekke oss kunder i alle aldre – og fra hele landet, sier Rindal Øyen. 

Nordnets gjennomsnittskunde er en mann på 40 år, som har rundt 350.000 kroner investert på plattformen, der 70 prosent står i aksjer og 30 prosent står i fond. 

Selskapet opplyser om at kvinner investerer mest i fond, mens de mannlige kundene foretrekker enkeltaksjer. 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også