Sparebank 1 parodierer DNBs reklamefilmer i humoristisk kampanje

Med sin nye reklamekampanje ønsker Sparebank 1 å vise folk hvor enkelt det er å sette i gang med fondssparing.
REKLAMEKAMPANJE: Sparebank 1 har laget en morsom reklamefilm for å inspirere flere til å starte med fondssparing. | Foto: Morgenstern
REKLAMEKAMPANJE: Sparebank 1 har laget en morsom reklamefilm for å inspirere flere til å starte med fondssparing. | Foto: Morgenstern

– Målet med den nye fondsløsningen vår, er å gjøre det veldig enkelt å komme i gang, direkte i mobilbanken, sier Sondre Nordnes, leder for forretningsutvikling i SpareBank 1 Forvaltning, til Kampanje.

Det er reklamebyrået Morgenstern som står bak kampanjen som blant annet henspiller til DNBs energiske reklamefilmer med dans og lydspor fra noen av verdens største artister. «Kanskje vi også må lage en sånn stor, episk, musikkdrevet fondsreklame,» spør Sparebank 1 i sin nyeste reklamefilm.

– Vi tok utgangspunkt i at denne gjengen ville nå ut til folket ved å lage sin egen fondsreklame. Og med et kjapt scan over hva som er laget av den type reklame i Norge de siste årene, velger de å lage sin egen «store, episke, musikkdrevne fondsreklame». Uten noe særlig annet budskap enn at fond er lurt for absolutt alle, sier Ester Hjellum og Jørgen Bøhle Bakke i Morgenstern. 

Se videoen her: 

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også