Instabank blir ny hovedsponsor for Norsk Friidrett

Avtalen, som strekker seg til 2025, betyr blant annet at utøverne vil fronte banken på ulike måter. 
NYTT SAMARBEID: Foran; Robert Berg, CEO Instabank. Kjetil Hildeskor, Generalsekretær Norges Friidrettsforbund. Anne Farseth, President Norges Fridrettsforbund. | Foto: Instabank
NYTT SAMARBEID: Foran; Robert Berg, CEO Instabank. Kjetil Hildeskor, Generalsekretær Norges Friidrettsforbund. Anne Farseth, President Norges Fridrettsforbund. | Foto: Instabank

Ifølge generalsekretær Kjetil Hildeskor i Norges Friidrettsforbund ser de at norsk friidrett stadig blir en mer attraktiv samarbeidspartner, og er på vei mot samme nivå som langrenn, skiskyting og fotball. 

– Vi har mange spennende utøvere på vei opp, og samarbeid med aktører som Instabank gjør at vi kan sette enda mer fart på deres utvikling, sier Hildeskor i en pressemelding. Han legger til at det for norsk friidrett også er en stor bonus at Instabank er opptatt av samfunnsansvar knyttet til barn og unge gjennom engasjement for blant annet barnekreftsaken. 

Instabank ønsker at dette skal være mer av et partnerskap enn et generisk sponsorat. 

– Planen er at både vi og friidrettsforbundet skal jobbe svært aktivt sammen for å skape gjensidig verdi. Norsk friidrett er allerede inne i en ny gullalder. Samtidig som vi har mange svært lovende utøvere som er i ferd med å slå skikkelig gjennom internasjonalt. Vi er selv en utfordrer i markedet, og ønsker å hjelpe «de neste» til å ta det siste steget opp og frem, sier Robert Berg i Instabank.

Sponsoravtalen innebærer blant annet at Instabank vil bli synlig på det norske landslagets klær.

Del artikkel

Meld deg på vårt nyhetsbrev

Vær i forkant av utviklingen. Få informasjon om det siste fra bransjen med vårt nyhetsbrev.

Vilkår for nyhetsbrev

Forsiden akkurat nå

Les også